URGENT

Generalitat i Estat discrepen sobre com pagar el manteniment de les autopistes alliberades

Compartiu aquesta història

Tot i que l’1 de setembre acabi la concessió de l’autopista del Maresme, entre d’altres trams de vies ràpides, el vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, alerta en una entrevista a EFE que al 2024 podríem tornar a pagar els peatges que desapareixeran d’aquí 15 dies, sobretot els de titularitat estatal. És a dir l’AP7 i l’AP2. 

Amb el final de les concessions la pregunta és com es pagarà el manteniment d’aquestes vies. El govern espanyol planteja un sistema de pagament per ús a partir del 2024 a totes les vies d’alta capacitat, és a dir un pagament segons els quilòmetres recorreguts a les vies d’alta ocupació. 

Peatge de la C32.RP

Per la seva banda, el govern català defensa el traspàs de tota la xarxa viària a la Generalitat  i poder implantar el sistema de vinyeta, una mena de tarifa plana que amb un únic pagament a l’any permet circular per totes les vies ràpides. Un sistema que s’utilitza en d’altres països com Suïssa.

La vinyeta topa amb els plans de l’executiu del PSOE, que vol implantar un altre sistema: el pagament per distància recorreguda a les autovies i autopistes espanyoles.

De moment, i fins que no es decideixi el sistema, el manteniment anirà a càrrec dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya, en el cas de l’autopista del Maresme, que és de titularitat del govern català.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics