URGENT

Més de 12 hores sense llum a Santa Maria

Compartiu aquesta història
Foto: RP

Uns 280 abonats del barri de Santa Maria s’han quedat sense llum durant més de 12 hores entre ahir i avui. A les 4 de la tarda es quedaven a les fosques i el servei no s’ha restablert fins a quarts de 5 de la matinada.

En un primer moment la companyia elèctrica es pensava que la incidència era produïda per culpa d’un fusible del transformador del carrer Esperança de Palafolls, a tocar del camp de futbol de Santa Maria.

Els tècnics de la companyia han arribat per reparar el fusible malmès, però un cop canviat i fetes les comprovacions han vist com es fonien altres fusibles, cosa que ha obligat a canviar tot el transformador que alimenta gran part del barri. Cap a les 8 del vespre es va localitzar un transformador igual a les Franqueses, i cap a les 10 del vespre va arribar al nostre municipi.

La substitució ha durat unes 6 hores i un cop fetes les comprovacions corresponents s’ha pogut restablir el servei a tots els abonats afectats.

Si s’hagués hagut de substituir per un transformador diferent al que ja hi havia la incidència hagués estat més llarga, perquè s’hagués hagut d’adaptar l’estació al nou tipus de transformador.

El responsable de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Palafolls, Oriol Contreras, ha recordat que per reclamar a la companyia és molt important que els usuaris afectats truquin i demanin un número de reclamació o referència, que servirà per traslladar el cas a l’oficina.

En cas d’haver patit danys en algun electrodomèstic com a resultat del tall de llum, a banda de fer la reclamació corresponent, cal consultar a l’assegurança de la llar per la possible cobertura de danys elèctrics. En aquest sentit, l’asseguradora pot ajudar al pagament i reclamar a la companyia elèctrica, o bé indemnitzar-nos completament o ajudar a fer el tràmit de reclamació.

Sigui com sigui, Contreras recorda que si s’opta per reparar cal tenir la factura i si es demana pressupost de reparació també guardar-lo, ja que amb tota la informació i la reclamació presentada a la companyia ja es pot ser atès a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor.

Fonts de la companyia consultades per Ràdio Palafolls lamenten tots els perjudicis que el tall ha ocasionat als 280 abonats i, segons afirmen, així ho han traslladat a l’alcalde de Palafolls, amb qui la companyia es va excusar anit.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics