URGENT

Els centres sociosanitaris de Blanes i Lloret utilitzen la tecnologia per comunicar pacients i familiars

Compartiu aquesta història

L’afectació del coronavirus en els pacients ingressats en centres sociosanitaris també es deixa notar a nivell de relació amb les seves famílies, ja que el confinament no permet les visites a aquests espais.

Després de 15 dies d’aïllament, des dels centres es va evidenciar la necessitat d’oferir a les famílies i als pacients el contacte visual entre ells, ara inexistent.

D’aquesta manera, per facilitar la comunicació durant aquests dies, des de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva s’ha començat a utilitzar la tecnologia i les xarxes socials per poder mantenir el contacte entre els pacients i els seus familiars. Es fa a través de videotrucades i també amb la creació de perfils privats d’Instagram perquè els familiars puguin veure fotos i petits vídeos del pacient ingressat i hi puguin parlar a través de la mateixa xarxa social.

Ester Garcia, coordinadora assistencial del centre sociosanitari de Lloret de Mar, ha explicat a RP que la valoració fins avui de la iniciativa és molt positiva.

Els centres sociosanitaris també han hagut d’adaptar-se a la realitat que ha imposat el coronavirus, i per tal de fer-hi front s’han hagut d’adoptar diverses mesures de prevenció.

Malgrat tots aquests canvis, Garcia explica que s’intenta al màxim que les famílies puguin continuar mantenint el contacte amb els pacients.

Ja des del primer moment de posar en marxa les videotrucades i l’Instagram, les famílies han agraït la iniciativa als responsables del centre.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics