URGENT

Les escoles recelen del nou pla d’acció d’Educació

Compartiu aquesta història

Arran del tancament dels centres educatius per culpa del coronavirus, famílies i àmbit docent es pregunten com fer-ho per poder continuar amb la formació acadèmica dels infants i joves.

La manca d’una data per la reobertura dels centres escolars –amb un estat d’alarma, de moment, prorrogat fins el dia 11 d’abril- ha obligat al Departament d’Educació a impulsar per un nou pla d’acció que permeti garantir l’aprenentatge dels escolars que, de moment, no faran classes presencials.

Educació ha apostat per l’anomenat “Pla d’Acció: Centres Educatius en línia”, que s’ha posat en marxa aquest cap de setmana amb l’objectiu de proporcionar als centres educatius els recursos i eines digitals necessàries per donar continuïtat a l’aprenentatge en termes d’“equitat i qualitat”.

Segons assegura el departament, el sistema facilitarà als centres poder dur a terme les activitats i orientacions que aquesta setmana el Departament d’Educació ha posat a disposició del professorat, i que “estan pensades per a les diferents etapes, que siguin significatives per a l’aprenentatge i que al mateix temps puguin contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal de l’alumne”.

Tot plegat s’articula en 3 portals. D’una banda, el Portal EIX, que ja s’utilitza en molts centres i que vol fomentar l’aprenentatge en línia incorporant eines per compartir recursos i per fer seguiment del progrés de l’alumnat, el treball col·laboratiu, entre altres.

Anna Miranda, cap d’estudis de l’escola Les Ferreries, assegura que veuen amb preocupació aquest punt pel fet que algunes famílies amb menys recursos puguin quedar-ne al marge.

El nou pla d’acció del Departament d’Educació també aposta per reforçar la comunicació dels centres amb la comunitat educativa amb el Portal NODES, creant grups interns per promoure el treball en xarxa, publicar notícies i informacions o enviar notificacions de les novetats que s’anuncien al lloc web.

Per últim, el nou pla d’acció d’Educació vol incidir també en la formació del professorat i l’acompanyament als centres mitjançant el Portal ODISSEA, posant en marxa noves línies formatives vinculades a l’aprenentatge en línia.

Miranda qualifica de “contradictori” i “complicat” el pla d’acció del departament, i insisteix en què no es poden fer greuges comparatius entre l’alumnat perquè assegura que hi ha realitats molt diferents.

La cap d’estudis de Les Ferreries explica que des del centre continuaran comunicant-se amb les famílies a través del correu electrònic i la pàgina web, fent arribar recomanacions i també les informacions que vinguin del Departament d’Educació.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics