URGENT

El Projecte Rossinyol repeteix iniciativa a Blanes amb unes noves 14 parelles participants

Compartiu aquesta història

El projecte, que es va presentar a la sala de plens del consistori blanenc aquest passat divendres, té per objectiu afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes nouvinguts, a la vegada que promou la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social de nens i nenes tant per part de les institucions com de la Universitat.

Blanes acull aquesta iniciativa per 10a vegada consecutiva, i enguany repeteix el mateix nombre d’alumnes participants. Són escolars dels centres de Blanes i, per altra banda, estudiant de la UdG, que formen un total de 14 parelles.

Els universitaris s’encarreguen de fer de mentors, mentre que els mentorats són alumnes de 4 escoles blanenques, com són Mossèn Joan Batlle, Napoleó Soliva, Carles Faust i Joaquim Ruyra. Dels estudiant de la UdG, la majoria són resident a Blanes.

Segons ha informat l’Ajuntament de Blanes, l’objectiu del Projecte Rossinyol és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes nouvinguts, així com contribuir a la sensibilització entorn a la igualtat i la inclusió social dels nens i nenes per part de la Universitat de Girona i el conjunt d’institucions que participen la iniciativa.

El projecte també es desenvolupa a nivell internacional, a través d’una xarxa d’universitats europees basada en la relació entre mentors –que són els estudiants universitaris voluntaris– i els mentorats –en aquest cas, alumnes d’origen estranger.

El motiu que va dur a la UdG i l’Ajuntament de Blanes a impulsar aquesta iniciativa és que el municipi és una de les localitats amb un percentatge més alt de ciutadans d’origen estranger i d’altres zones de l’Estat espanyol.

 

Foto: Ajuntament de Blanes

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics