URGENT

L’Ajuntament de Palafolls treu bona nota en matèria d’administració electrònica

Compartiu aquesta història

Aquesta és una de les conclusions que es desprèn del recentment publicat Informe del Mapa d’Administració Electrònica de 2017.

Aquest informe, que s’elabora a partir de les dades del Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya i a través de l’anàlisi de les webs dels ajuntaments, exposa que el consistori palafollenc està ben situat pel que fa al servei de tràmits en línia que ofereix.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Palafolls ofereix de manera òptima l’accés a la informació, la gestió de tràmits en línia i també compleix positivament en matèria de transparència de la informació municipal.

De fet, Palafolls va ser juntament amb el Masnou, el primer municipi de la comarca del Maresme a oferir el registre ID CAT, un servei que permet la identificació electrònica de manera segura a la xarxa per poder fer gestions en línia i fer tràmits a l’administració i que està en marxa des de fa 12 anys.

L’informe del Mapa de l’Administració Electrònica també destaca la bona gestió de la instància electrònica, així com altres serveis web que s’agilitzen a través de formularis.

L’ús d’Internet com a eina per fer tràmits municipals és un aspecte que alguns veïns de Palafolls sí que tenen en compte, mentre que d’altres prefereixen continuar fent-ho de manera presencial.

Ho expliquen, a aquesta emissora, la Susanna, la Maite i la Roser.

Segons les dades del Consorci de l’Administració Oberta de Catalunya, a nivell de la comarca del Maresme, la implantació de l’administració electrònica està estesa a tots els municipis en la majoria dels serveis, com per exemple la tramitació electrònica, el perfil del contractant o la factura electrònica. En d’altres, com les notificacions electròniques o el tauler d’anuncis, per exemple, es necessita més presència en determinades poblacions.

 

Foto: Europa Press

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics