El Síndic de Greuges s’ha desplaçat avui al municipi per atendre els ciutadans i recollir queixes o consultes en relació amb l’actuació de l’administració pública o també de les empreses que ofereixen serveis bàsics com aigua, llum i gas.
El Síndic de Greuges ha rebut un total de 4 visites en el seu desplaçament a Palafolls. Les persones ateses per l’equip han presentat 3 queixes i han fet 1 consulta. Les problemàtiques plantejades han estat, entre altres, temes relacionats amb consum (gas i telefonia) i urbanisme etc.
Una de les tres queixes presentades anava adreçada a l’Ajuntament de Palafolls.
Un equip de l’òrgan s’ha desplaçat avui al Casal d’Avis del centre i durant aquest matí hi han passat diversos ciutadans per fer consultes i presentar queixes. Els veïns han hagut de demanar cita prèvia, La majoria de queixes que reben són de caire social, tal i com ho explica l’Adjunt General del Síndic, Jaume Saura.
El Síndic s’encarrega de supervisar l’actuació tant dels Ajuntaments com la Diputació o Generalitat. L’Oficina ja es va traslladar al nostre municipi fa 3 anys. Aleshores es van atendre una 12a de persones de Palafolls i també de la zona. Les queixes es poden traslladar telemàticament, però amb aquestes visites in situ el Síndic busca la proximitat amb els ciutadans.
Les queixes es poden fer també de manera telemàtica encara que l’òrgan no es traslladi al municipi. L’any passat es van recollir 8 queixes relacionades amb Palafolls, segons es recull a l’informe del Síndic del 2016. 3 es van resoldre, n’hi ha 2 que estan en tràmit i 3 més de les quals es va acceptar la resolució que en va fer l’òrgan.
En les seves resolucions, el Síndic fa les recomanacions i els advertiments que considera oportuns a les administracions per corregir una situació irregular. També pot recomanar la introducció de canvis o modificacions legals en aquelles normes en què observi una vulneració dels drets de les persones. El Síndic no imposa, no sanciona ni sentencia, però les seves resolucions són inapel·lables.