Rodalies de Catalunya ha anunciat que incrementarà el nombre de trens a les línies R1 i RG1, les que passen per la nostra comarca, durant l’estiu. Amb aquest reforç pretén millorar les connexions del Maresme amb les comarques gironines.
Fins a l’11 de setembre la línia RG1, que uneix Mataró amb Portbou passant per Girona, ampliarà el seu servei amb sis freqüències més, tres per sentit, durant tots els caps de setmana i festius.
Paral·lelament, a la línia del Maresme, fins al 16 de setembre, es reforçarà el nombre de freqüències de dilluns a divendres de la línia R1 ampliant el recorregut de tres trens per sentit des de l’estació d’Arenys de Mar fins a Calella, cosa que millorarà les connexions amb la resta d’estacions del Maresme i amb la ciutat de Barcelona.
Paral·lelament, i segons un estudi elaborat per TV3, la línia R1 de Rodalies, la del Maresme, compta amb quatre punts negres per retards ferroviaris a la comarca del Maresme. A tot Catalunya n’hi ha 125.
Una rectificació del revolt al pas dels trens per Calella, obliga als combois a reduir la velocitat de 110 a 30 quilòmetres per hora. Al seu pas per Sant Pol, el traçat de la via fa que els trens hagin de baixar la velocitat de 110 a 50 quilòmetres hora. També al Maresme Nord, concretament a Pineda, hi ha un retard d’un minut pel reforç en el quadre de velocitats màximes. Finalment, el tram entre Premià de Mar i Vilassar de Mar, un fet puntual, les obres de construcció d’un pas soterrat, provoca que els trens hagin de baixar dels 140 a 30 quilòmetres per hora.
Segons l’informe de la televisió catalana, la principal causa dels retards ferroviaris a Catalunya són les limitacions temporals de velocitat, incidències, en principi temporals, pendents de resolució per part d’Adif.