URGENT

El Síndic atén 17 peticions de Palafolls l’any passat

Compartiu aquesta història

Aquesta setmana l’oficina del Síndic ha fet balanç de l’any passat i ha presentat al Parlament l’informe anual corresponent al 2015, on es detallen totes les actuacions fetes a Catalunya.

En aquest sentit, el Síndic va rebre 17 sol•licituds referents a PLF. Unes actuacions que es divideixen en 7 queixes i 10 consultes referents tant a la gestió de les administracions públiques, com Ajuntaments o Generalitat, així com a grans empreses que donen serveis com aigua, llum gas i telèfon.

Pel que fa només a queixes i actuacions relatives amb l’Ajuntament de PLF, l’any passat es van iniciar 6 accions, de les quals 2 continuen en tràmit (una d’elles són per les queixes de les campanades a la nit), 3 s’han acceptat les resolucions i una última en la que no s’havia detectat cap irregularitat.

Aquestes 17 sol·licituds generals suposen una rebaixa considerable respecte un any abans, quan l’oficina del Síndic va rebre 41 consultes. Llavors, al 2014, l’Oficina del Síndic va desplaçar-se un matí al nostre municipi on va  atendre en persona una 12a de queixes i consultes.indic

Malgrat de Mar és el municipi proper amb més actuacions del Síndic. L’Any passat va fer 72 tràmits en aquesta localitat, una 12a més que a Pineda.

A Tordera el Síndic va fer 54 tràmits, 50 referents a Calella, i 9 de Santa Susanna.
A nivell maresmenc la majoria de queixes han estat relatives a polítiques socials i sobre consum, com ara reclamacions a Endesa  o a les empreses d’aigua.

Al conjunt de Catalunya, l’any passat, el síndic va rebre gairebé 11 mil queixes i més de 12 mil consultes.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics