El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha viatjat aquesta setmana a les ciutats índies de Nova Delhi i Bombai, acompanyant la visita del president de la Generalitat Artur Mas. L’objectiu és donar a conèixer l’oferta turística de la Costa Brava -especialment el golf, la cultura, Dalí i l’alta gastronomia- entre els representants de les principals agències majoristes del país. L’entitat ha participat en dos tallers que van aplegar 170 agents en el que es presentava l’oferta de d’aquesta destinació turística que inclou Blanes, Lloret i Tossa.
Es tracta de la primera incursió del Patronat de Turisme Costa Brava Girona en el mercat emissor indi mitjançant una acció promocional i comercial. Els contactes i les reunions que s’han mantingut són una primera presa de contacte amb el mercat professional, i serveixen per copsar l’interès dels operadors pels productes turístics catalans.
Segons les estimacions de l’Oficina Espanyola de Turisme de Bombai, l’Estat espanyol va rebre la temporada 2012 al voltant de 60.000 turistes indis que, alhora, van representar una despesa de 80 milions d’euros. Així mateix, es calcula que al voltant d’un 50 % dels turistes indis que visiten l’Estat espanyol visiten també Catalunya, i la capital catalana, Barcelona, se situa com a destinació imprescindible.
Els viatges de vacances i familiars són la segona motivació de visita a Catalunya dels indis, per darrere dels viatges de negocis, convencions i incentius. A la Costa Brava s’ha registrat una incipient arribada de turistes indis interessats per l’alta gastronomia —arran del nomenament d’El Celler de Can Roca com a millor restaurant del món i de l’àmplia llista de restaurants amb estrella Michelin—. També hi ha interès en el museu Dalí de Figueres i , gràcies a una pel•lícula de Bollywood, també hi ha interès creixent per Empuriabrava i Cadaqués, municipis on es va rodar aquest film.