URGENT

El Govern vol assajar al Maresme una reducció dels peatge segons criteris de mobilitat i sostenibilitat.

Compartiu aquesta història

El govern català ha confirmat a RP, que està estudiant fer que l’autopista del Maresme sigui la primera a aplicar el nou model de peatges basats en la gestió de la mobilitat i sostenibilitat i no en el finançament de la infraestructura com fins ara.

Segons publica el diari Avui, la reforma, que presentarà en breu la Generalitat, preveu fins a tres condicionants, que permetran reduir l’import dels peatges fins a un 20% cadascun.

El primer condicionant serà la recurrència. Els vehicles que facin més de 16 viatges al mes tindran dret al primer tram de descompte del 20%. Fins ara, en d’altres peatges en el que ja hi ha descomptes, es consideraven usuaris recurrents els que feien 8 viatges o més. Segons el secretari per a la mobilitat, Manel Nadal, apujant el nombre de trànsits es pretén afavorir els que “utilitzen l’autopista com una eina de treball”.

El segon tram del 20% de descompte s’aplicarà a aquells vehicles que circulin amb tres o més persones. Aplicar aquesta subvenció de forma automàtica, però, necessita una tecnologia que ara mateix no existeix. De fet, el mateix govern, està duent a terme una prova pilot amb no gaire bons resultats.

El tercer tram de bonificació beneficiarà aquells usuaris que circulin amb vehicles de la categoria Euro 5, els que contaminen menys del mercat. Si s’apliqués ara aquesta mesura, només un 2% dels vehicles tindrien dret a aquest descompte, tot i que la previsió és que el 2020 arribin a ser un 10% del parc mòbil.

A aquest 60% de descompte també s’hi podria afegir un 5% de descompte addicional per circular en hores vall i un increment d’un 5% en hores punta.

Tot i que no han volgut fer declaracions a RP, fonts del Departament han confirmat aquesta informació publicada al diari Avui i han assegurat que l’autopista del Maresme és una de les prioritats en l’aplicació d’aquest model.

El Maresme té una sèrie de condicions que la fan idònia per aquest assaig. Una de les condicions és el traspàs de la N-II a la Generalitat i la conversió d’aquesta carretera en via urbana. Aquest canvi farà que l’autopista hagi d’absorbir part d’aquest trànsit, sobretot el de mitjà i llarg recorregut.

Avui / Ràdio Palafolls

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics