URGENT

La Generalitat podria signar abans de reis el traspas de la N2

Compartiu aquesta història

El president de la Generalitat, José Montilla, va assegurar ahir que, «abans de tres setmanes o un mes», s’oficialitzarà amb el Ministeri de Foment el traspàs a la Generalitat del tram de l’N-II que passa pel Maresme. Montilla tampoc no ha volgut descartat la possibilitat d’alliberar peatges de l’autopista C-32 a la comarca, qüestió àmpliament reclamada pel territori. El President considera, però, que aconseguir la variant que haurà de substituir l’N-II «no serà fàcil» per la complexa orografia de la comarca.

El termini avançat pel president de la Generalitat revifa el debat avui encara ben viu sobre el traspàs de l’N-II a l’altura del Maresme perquè sigui gestionada per la Generalitat. Aquestes «tres setmanes o un mes» que defensa el cap del govern català posen una nova data al compliment d’un conveni signat l’abril del 2008 pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, i la llavors ministra de Foment, Magdalena Álvarez. Aquell acord preveia també la cessió de l’Estat de 400 milions d’euros perquè la Generalitat portés a terme la construcció d’una infraestructura al territori -els famosos laterals de la C-32- que permetés «adequar-la, tal i com es va dir, a la nova funcionalitat de l’actual N-II». Precisament aquesta via és la que avui encara estan dissenyant des de la Generalitat en funció dels diferents estudis realitzats i de la complexa estructura del territori, densament poblat a la zona del Baix Maresme. Montilla, que va fer aquestes declaracions durant una entrevista a Ràdio Tele-Taxi, tampoc va voler descartar l’alliberament dels peatges de l’autopista a la comarca.

Sense precisar si hi haurà bonificacions només pe als conductors del Maresme, el President va assenyalar que la proposta es tindria en compte independentment dels traspàs de la titularitat de la carretera N-II. Montilla, però, va advertir que «l’alternativa o el desdoblament» de l’N-II «no serà fàcil a causa de les peculiaritats urbanístiques de la zona, especialment del Baix Maresme.

De fet un primer estudi preveia una via paral.lel.la a l’autopista fins a Pineda i després, fins a PLF hi havia diferents alternatives.

 

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics