URGENT

Les millores previstes pel Pla de Rodalies

Compartiu aquesta història

Divendres passat el Consell de Ministres va aprovar el Pla de Rodalies per a Barcelona 2008-15, que ahir es va presentar.

El pla preveu la creació de nou estacions noves a la xarxa. A més, hi haurà onze nous intercanviadors per fer més fàcil l’enllaç entre línies, i s’eliminarà progressivament la possibilitat de fer canvis d’andana en superfície, és a dir, creuant les vies.

El Ministeri de Foment preveu una doble actuació a les estacions. D’una banda, es modernitzaran les estacions més deteriorades. De l’altra, es preveu homogeneïtzar totes les estacions, a fi d’obtenir una imatge més uniforme i moderna.

El Pla de Rodalies preveu també que totes les estacions de Rodalies siguin totalment accessibles per a persones amb mobilitat reduïda.

Es modernitzaran els sistemes de senyalització de Rodalies i se’n renovarà la catenària. Tot plegat, per evitar incidències tècniques.

El nombre de quilòmetres de via de Renfe també creixerà. Concretament, hi haurà 25 quilòmetres nous.

Paral·lelament a l’augment dels quilòmetres de via, tota la xarxa de Rodalies de Barcelona serà desdoblada. Bàsicament, això inclou la doble via a partir d’Arenys, a l’Alt Maresme, i fins a Balnes i també doblar la via a la línia de Vic. En total, 80 quilòmetres que actualment són de via única seran desdoblats.

El pla preveu la creació de gairebé 7.000 noves places d’aparcament dissuasiu, perquè la gent opti per deixar el vehicle privat a les estacions i agafar el tren per als desplaçaments més llargs.

Es crearà una única línia de la costa, unint la línia del Maresme amb la pota sud de la C2, de manera que una sola línia anirà de Blanes a Sant Vicenç de Calders passant per Mataró i Vilanova.

El cafè de la República – Catradio

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics