URGENT

PLF haurà de canviar els seus ressalts i franges reductores per adequar-los a la nova normativa.

Compartiu aquesta història

Fins ara no hi havia cap regulació ni legislació específica, a nivell nacional, que regulés aquests elements que es col.loquen a les vies públiques i que serveixen per reduir la velocitat en trames urbanes.
A finals d’octubre, però, entrava en vigor una nova normativa que regula aquests elements com ara els passos de vianants elevats, o les franges de ressalt.

La nova normativa exposa com han de ser els nous elements que es col.loquin a les vies espanyoles per regular la velocitat, però també defineix les ja col.locades i que no segueixen el reglament, d’obstacles prohibits. Això fa que des del dia d’entrada en vigor de la normativa, tots aquests elements que no segueixen la norma són considerats prohibits i per tan els Ajuntaments, com el de PLF que tenen ressalts que no s’ajusten a la normativa, els hauran de cambiar.

A més la normativa no dóna cap moratòria als ajuntaments, pel que el canvi s’ha de fer de forma immediata. Segons Mario Arnaldo, president de Automobilistes Europeus Associats (AEA), si no adapten a la normativa ràpidament aquests elements, el Ministeri de Foment els podria denunciar i imposar multes econòmiques.

El mateix Arnaldo explica que alguns d’aquests elements han provocat problemes tan en els vehicles com també en la salut de conductors, bàsicament professionals.

Els nous passos de vianants elevats hauran de tenir una plataforma elevada de 4 metres, en la que hi haurà el pas de vianant, una alçada màxima de 10 cm. I rampes d’accés d’entre 1 i 2 metres i mig, depenent del límit de velocitat existent a la via en la que està situat; 1 metre per a vies de 30 Km.; 1,5 mts. Per a 40 Km. i 2,5 mts. Per a velocitats de 50 Km/h.

Els reductors prefrabricats, hauran de ser de 60 cm de longitut com a màxim i una alçada igual o inferior als 3 cm.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit

Àmbits geogràfics