Construiran sis nous enllaços a la C-32 per traslladar el trànsit de la N-II

Peatge de la C32.RP
Share on twitter
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

El Govern català té previst invertir 120 milions d’euros entre els anys 2022 i 2026 amb l’objectiu de traslladar bona part del trànsit de la carretera N-II cap a l’autopista C-32, una via que aquesta mitjanit quedarà alliberada de peatges després de 52 anys.

Per a fer-ho, la Generalitat contempla la construcció de sis nous enllaços amb l’autopista -que situarà a Alella i el Masnou, la carretera de Teià, Premià de Mar, Cabrils i Vilassar de Mar, Canet de Mar i Calella- i acabar-ne dos de pendents, els que hi ha a Llavaneres i a Pineda de Mar.

El projecte també preveu actuacions per “pacificar” la N-II, com són la incorporació d’un carril bici a la franja litoral o l’ampliació de les voreres.

El Departament de Polítiques Digitals i Territori té previst començar a actuar sobre la via a partir de demà mateix, 1 de setembre, dia en què finalitzen les concessions i ja no s’haurà de pagar per circular per l’autopista del Maresme.

Amb la desaparició dels peatges, els costos de manteniment de les autopistes aniran a càrrec de l’adminstació, a través dels pressupostos, però la vista està posada en establir un nou sistema de pagament per circular per les vies ràpides. La Generalitat fa anys que contempla l’ús de la vinyeta, un sistema ja habitual en altres països, i amb el qual els usuaris pagarien una tarifa plana anual per circular per totes les carreteres catalanes. Per la seva banda, el Govern espanyol planteja implementar un sistema de pagament per ús, en funció de la distància recorreguda, a partir de l’any 2024.

Subscriu-te gratuïtament,
el butlletí de notícies cada dia al teu correu.

El més llegit
Categories
Més ambits geogràfics