radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Desafinado
Federico Francesch
Dijous, 00:00 -01:00

i després

De Cap a Peus
Jordi Pratsevalls
Dijous, 09:00-13:00
Home Mobilitat Calvet defensa el perllongament de l’autopista fins Lloret per millorar l’accés a la Costa Brava sud

Calvet defensa el perllongament de l’autopista fins Lloret per millorar l’accés a la Costa Brava sud

Mobilitat

2 minute

COMPARTEIX-HO
, / 297 0

Actual tram final C-32 a Blanes – Foto: Ajuntament de Blanes

El conseller Damià Calvet va inaugurar divendres el nou pont viari entre Blanes i Malgrat i, en una entrevista exclusiva a Ràdio Palafolls, va parlar dels temes d’actualitat del Departament de Territori i Sostenibilitat i que afecten al nostre territori. Un d’ells és el polèmic perllongament de l’autopista C-32 des del seu final actual, a Tordera, i fins a Lloret. Una ampliació que està ben vista per alguns municipis, com Tordera, però que ja han criticat i refusat ajuntaments com el de Blanes, que fa només un mes va presentar una alternativa a aquesta nova via, per evitar que la carretera passés pel paratge del Vilar.

El conseller Calvet, però, assegura que escoltaran i analitzaran les al·legacions presentades a l’actual projecte i que s’incorporaran les millores que es creguin oportunes, però que el projecte de perllongament es farà per la necessitat de millorar l’accés a la Costa Brava Sud.

El projecte, aprovat fa molts anys, es va començar a executar, però un jutjat el va aturar per manca d’un informe ambiental. La Generalitat ara l’ha retocat i està en informació pública. Calvet afirma ser conscient de la sensibilitat de la iniciativa, i s’ha compromès a presentar el perllongament de nou al territori quan estigui resolt el tràmit d’al·legacions.

En la mateixa entrevista, el conseller va reafirmar que a mitjans de l’any que ve l’autopista del Maresme ja no tindrà peatges i que en cap cas el perllongament de la via fins a Lloret implicarà una ampliació de la concessió d’Acesa. Tot i això, manté que cal estudiar la implementació d’un sistema de peatge per vinyeta; un sistema que funciona en molts països europeus i que serveix per garantir el manteniment d’aquestes vies ràpides, i en el qual els conductors han de comprar un adhesiu que es col·loca al vehicle i que els permet circular per les autopistes.

 

Recupera l’entrevista sencera de Ràdio Palafolls al conseller de Territori i Sostenibilitat Damià Calvet: