radiopalafolls.cat


play

Ara fem

De Cap a Peus
Jordi Pratsevalls
Dijous, 09:00 -13:00

i després

Informatiu Migdia
Marc Ferri
Dijous, 13:00-13:20
Home Medi Ambient Blanes rebutja el projecte alternatiu de la Generalitat d’allargament de la C-32

Blanes rebutja el projecte alternatiu de la Generalitat d’allargament de la C-32

COMPARTEIX-HO
, / 367 0

Foto: Ajuntament de Blanes

L’Ajuntament de Blanes ha rebutjat la nova proposta dels estudis informatiu i d’impacte ambiental per allargar l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar.

Es tracta del nou ramal de l’autopista del Maresme entre Blanes i Lloret que va aprovar-se aquest juliol, i que ara ha estat rebutjat per l’acord del govern blanenc “pel seu gran impacte ambiental i paisatgístic sobre el municipi de Blanes”. Tal i com recorda l’Ajuntament de Blanes, aquest argument ja s’expressava en la Declaració Institucional del consistori signada l’any passat per l’alcalde, Àngel Canosa, i el primer tinent d’alcalde, Jordi Urgell.

Segons s’afirma a l’acord del govern, la proposta de nou traçat de prolongació de l’autopista C-32 representa una “reiteració de la traça i estructura viària que ja va ser rebutjada en la Consulta Popular realitzada a Blanes el 17 d’abril de 2016 a Blanes i Lloret de Mar”. Segons el govern blanenc, el projecte afecta tant als Turons del Vilar i el Santuari del Vilar com al paratge dels Tres Turons, considerats d’un alt valor natural, cultural i històric per a la vila de Blanes.

Segons el consistori, les afectacions ambientals i paisatgístiques, així com el gran cost econòmic que representaria l’execució de la infraestructura, “no justifiquen la millora del trànsit de vehicles que s’estima que circularia per la futura ampliació de la C-32”. A la vegada, també es valora que les previsions futures de creixement del trànsit podrien canviar ostensiblement durant els propers anys, pels probables escenaris de reducció de l’ús del vehicle privat.

Com a contraproposta, a la notificació que l’Ajuntament de Blanes farà arribar al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat s’inclourà l’anomenada “Alternativa 4”, on es planteja l’execució de la “Ronda Nord”. Aquí s’hi inclouen els desdoblaments de trams concrets de les carreteres GI-600 -entre Blanes i Tordera- i GI-682 -la d’accés a la Costa Brava-, així com la millora superficial des de la Rotonda de Fenals fins a la C-63, on la mateixa GI-682 ja està desdoblada.

Segons el govern blanenc, aquesta alternativa és més adequada per millorar el trànsit de vehicles entre els municipis sense provocar afectacions ambientals i paisatgístiques. A la vegada, també es demana que s’hi incorporin diverses mesures, com la substitució dels grans viaductes que hi ha a la GI-600 per un desdoblament sobre l’entorn agrícola i forestal on es situen, tenint en compte les rieres de Sant Daniel i Rabassa, o el desplaçament d’uns 200 metres cap al nord de la traçada de la Ronda Nord de circumval·lació al seu pas pel barri de Ca la Guidó, per evitar que el vial passi pel mig d’aquest veïnat, entre altres.