radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Desafinado
Federico Francesch
Dijous, 00:00 -01:00

i després

De Cap a Peus Confinats
Jordi Pratsevalls
Dijous, 09:00-13:00
Home Obres ADIF anuncia que manté el termini per reconstruir el pont ferroviari entre Malgrat i Blanes

ADIF anuncia que manté el termini per reconstruir el pont ferroviari entre Malgrat i Blanes

Obres

2 minute

COMPARTEIX-HO
, / 350 0

Foto: ADIF

Tot i que la crisi del coronavirus ha afectat a tots els nivells, els treballs que s’estan fent per reconnectar la via ferroviària entre els municipis de Malgrat de Mar i Blanes mantenen el seu calendari. Així ho ha anunciat ADIF, responsable de les obres, que assegura que a finals d’any s‘haurà reconstruït el nou pont sobre el riu Tordera, destruït durant el temporal Gloria amb el desbordament del riu.

A través d’un comunicat emès aquest dilluns, la companyia ha anunciat que està “reprogramant el cronograma d’execució dels treballs amb l’objectiu de complir amb la previsió de restablir el trànsit ferroviari entre Malgrat i Blanes a finals d’any”, i per tant mantenint el termini de 10 mesos que es va establir un cop iniciades les obres, després del temporal del gener. ADIF s’ha vist obligada a fer aquesta reprogramació arran de la situació actual d’alarma sanitària però també per les pluges caigudes ara fa una setmana i que van tornar a desbordar el riu.

La companyia ha informat que, fins avui, s’ha dut a terme la demolició i desenrunat de l’estructura antiga, així com la instal·lació d’una planta per l’aprofitament dels materials provinents del pont demolit. A la vegada, informa la companyia, també s’han desviat les instal·lacions i canalitzacions ferroviàries a través d’una línia aèria provisional que creua per damunt de riu.

ADIF ha informat que, actualment, s’està actuant també en altres punts de la línia ferroviària que van quedar afectats per la borrasca Gloria, al mateix municipi de Malgrat i també a Sant Pol; uns treballs que, segons la companyia, no afecten al trànsit ferroviari. També es continua treballant entre Mataró i Cabrera de Mar en els treballs de protecció e la plataforma ferroviària a través del projecte d’escullera.