radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Selecció Musical

i després

No t'ho perdis
Jordi Pratsevalls
Dissabte, 12:00-12:05
Home Ensenyament Educació vol vetllar per l’anonimat dels resultats de les competències bàsiques

Educació vol vetllar per l’anonimat dels resultats de les competències bàsiques

Ensenyament

2 minute

COMPARTEIX-HO
, / 102 0

Des d’ahir dimecres i durant la jornada d’avui dijous, els alumnes de 4t d’ESO dels centres de secundària s’examinen de les competències bàsiques.

Els resultats d’aquestes proves, que han de servir per mesurar l’assoliment acadèmic que tenen els alumnes, no poden ser públics. Així ho adverteix el Departament d’Educació a les seves instruccions de principi de curs.

Segons ha informat l’ACN, en els decrets que està ultimant el Departament ja s’està incloent la prohibició que els centres ho facin públic. En aquest sentit, el secretari general de POlítiques Educatives, CArles Martínez, explica que “establir rànquings” no ajuda al sistema educatiu, i saber que una escola té millors resultats que una altra crea “competència” que “no és positiva”.

Martínez assegura que el Departament perseguirà aquesta pràctica amb la intervenció de la inspecció educativa sempre que sigui necessari.

El secretari diu que, actualment, inspecció actua quan és conscient que no s’ha respectat l’anonimat dels resultats, i que ”de manera immediata” el centre acaba retirant les dades

El secretari de Polítiques Educatives ha recordat que les proves de competències bàsiques serveixen per fer una diagnosi del sistema i també dels centres. En aquest sentit, assegura que a través dels resultats es detecten els elements de millora o d’èxit d’un centre, i ajuden a les direccions a detectar les mancances i a poder-se comparar-se amb centres educatius de la mateixa tipologia, però lluny de rànquings.

Des del Departament d’Educació es creu també que les proves ajuden a les famílies a conèixer el grau d’assoliment de les competències dels seus fills i filles.

Les proves de competències bàsiques de 4t d’ESO acaben avui amb els exàmens de l’àmbit cientificotecnològic i llengua castellana. Enguany, des del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu s’ha habilitat una plataforma digital per agilitzar la correcció de les proves i que, segons el Departament d’Educació, podria reduir a la meitat el temps d’espera dels resultats.