radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Selecció Musical

i després

De Cap a Peus
Jordi Pratsevalls
Divendres, 09:00-13:00
Home Comarcal El Servei Local de Teleassistència del Maresme atén a més de 7.700 persones durant el 2018

El Servei Local de Teleassistència del Maresme atén a més de 7.700 persones durant el 2018

Comarcal Salut

2 minute

COMPARTEIX-HO
, / 217 0

Es tracta d’un servei d’atenció domiciliària que garanteix la seguretat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d’edat, fragilitat, solitud o dependència.

Ho fa les 24 hores del dia i els 365 dies a l’any, detectant situacions d’emergència i donant resposta immediata un cop es produeixen.

Segons ha informat la Diputació de Barcelona, enguany el servei ha atès un total de 7.763 persones usuàries, en col·laboració amb els ajuntaments de la comarca.

El Maresme compta, a més, amb dues unitats mòbils de primera resposta, ubicades a Mataró i a Calella, i que permeten atendre emergències o contingències, i alhora poden donar suport a seguiments.

Segons informa la Diputació, actualment el Servei Local de Teleassistència és un dels serveis socials amb major implantació territorial, amb una cobertura de gairebé el 12% de la població major de 65 anys i de pràcticament un 31% en el cas de la població major de 80 anys, amb uns nivells elevats de satisfacció per part de les persones usuàries i les seves famílies, segons l’ens.

El servei funciona mitjançant un terminal que s’instal·la al domicili de la persona i una unitat de control remot en format de penjoll o polsera que porta l’usuari o usuària i que permet estar connectat de forma permanent amb el centre d’atenció.

A la vegada, es complementa amb serveis com les Unitats Mòbils, els dispositius de seguretat o el reforç en el seguiment de les persones més fràgils.

Segons informa la Diputació, els dos últims anys han estat marcats per les novetats que s’han incorporat al servei i que s’han consolidat, així com per l’aposta en l’eficiència i la qualitat del servei. Entre les novetats cal destacar la implantació amb èxit del model d’atenció centrat en la persona a través d’un sistema anomenat Resposta Eficient en Teleassistència –RET–, que es basa en donar una resposta adaptada a les necessitats de cada persona amb una major eficiència i un alt valor tecnològic.