El dissabte es van entregar els guardons de la IX Mostra Literària de Palafolls a la Biblioteca Enric Miralles. Dos dels 3 guanyadors van ser premiats per segon consecutiu. El més ben remunerat -200 euros- ha sigut en la categoria d’adults, on ha acollit la majoria dels participants. Oriol Grèbol s’ha tornat a endur el primer premi. És el segon any consecutiu que el jove palafollenc guanya el principal premi de la Mostra Literària de Palafolls. Enguany ho va fer amb l’escrit “Contra corrent”.

Caterina Sala, guanyadora categoria infantil 6-9 anys

Arnau Sala, recollint el premi categoria infantil 10-12 anys.

Oriol Grèbol, guanyador categoria adults
La categoria juvenil, entre 13 i 17 anys, enguany va quedar deserta. Pel que fa a l’infantil, de 10 a 12 anys, va tornar a guanyar l’Arnau Sala –ja ho va fer l’any passat en la mateixa categoria- amb l’escrit “Un viatge a l’Olimp una mica accidentat”, un premi dotat amb 120 euros. Pel que fa a la dels més petits, la guanyadora va ser Caterina Sala amb “La làmpada màgica”, que ha aconseguit 80 euros.
No ha sigut fins el dissabte quan es va revelar l’autoria dels escrits. Els textos es van presentar sota pseudònim i un jurat format per 5 persones vinculades amb el món cultural de Palafolls s’han encarregat de llegir-los i emetre el veredicte.
En la 9a edició, s’hi van presentar 11 escrits, 8 dels quals competien en la categoria d’adults. El certamen està dividit en 4 categories segons l’edat dels participants, però enguany la juvenil ha quedat deserta. L’any passat els dos premis més ben dotats se’ls van endur els germans Oriol i Marc Grèbol, l’infantil Arnau Sala i la dels més petits Roger Rodríguez.