radiopalafolls.cat


play

Ara fem

In-diferent
Eduard Ortega
Dijous, 22:00 -23:00

i després

En Xarxa
Jordi Pratsevalls
Dijous, 23:25-00:00
El tram Tordera-Blanes, punt negre pels motoristes
, / 722 0 0

El tram Tordera-Blanes, punt negre pels motoristes

Comarcal Mobilitat

2 minute

COMPARTEIX-HO
Home Comarcal El tram Tordera-Blanes, punt negre pels motoristes

La carretera entre Tordera i Blanes és un dels trams de Catalunya amb més accidents greus i mortals de motocicletes i ciclomotors, segons l’estudi anual elaborat per l’EuroRAP . La via comarcal GI-600 en el tram de 5 km entre aquestes dues localitats és el desè punt negre per la circulació de motos i ciclomotors, per on hi circulen, a diari,una mitjana de 20.000 vehicles.

Les motos, que representen menys del 5%, estan, però, involucrats en més del 40% dels accidents totals a Catalunya.

Les demarcacions amb més percentatge de quilòmetres de risc alt són Girona i Lleida. El tram, però, que encapçala el rànquing de carreteres amb més accidents es troba entre Barcelona i Sant Cugat. Pel que fa al Maresme, repeteix el tram de la B-502 entre Vilassar de Mar i Argentona, amb uns 7.000 vehicles diaris, que se situa com la 3a carretera catalana amb més perill. El RACC la cataloga de risc molt alt.

Els trams que acumulen més accidents se situen sobretot a l’àrea metropolitana de Barcelona amb una alta proporció de motos i ciclomotors implicats.

Catalunya és la sisena comunitat autònoma, darrera de Castella la Manxa, amb més quilòmetres de carreteres qualificats com a risc elevat. L’any passat ocupava la segona posició amb gairebé el 20% de la xarxa viària considerada com a perillosa.

Els accidents greus i mortals han disminuït a Catalunya entre el 2013 i el 2015, tot i l’augment que ha experimentat la mobilitat. En aquests tres anys hi ha més moviment a la carretera, però la sinistralitat greu ha caigut un 2,5 %.

La xarxa de risc zero, és a dir, les vies que no han tingut cap accident mortal o greu en els últims tres anys, suma 475 quilòmetres, 50 menys que l’any passat. A tot Catalunya hi ha gairebé 2.000 km de xarxa amb alt risc de sinistralitat. L’estudi persegueix la millora de la seguretat a la carretera i es publica anualment des del 2002.