radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Sesión Aleatoria
Edu González
Dijous, 20:00 -21:00

i després

En Xarxa
Jordi Pratsevalls
Dijous, 21:25-22:00
Home Mobilitat El servei de Rodalies a Girona hauria d’estar enllestit abans de 2 anys

El servei de Rodalies a Girona hauria d’estar enllestit abans de 2 anys

Mobilitat

1 minute

COMPARTEIX-HO
, / 525 0

 

La ministra de Foment, Ana Pastor, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, han signat aquest dilluns el nou contracte de servei públic que cedeix la concessió del servei a Renfe fins al 2015.

L’acord incorpora un pla d’inversions per valor de 165 milions d’euros que permetrà, entre d’altres actuacions, implantar a partir de l’any vinent i de manera progressiva un servei de Rodalies a Lleida, Tarragona i Girona.

Això implicarà millorà la connexió amb la capital gironina des de Blanes amb trens cada hora i sense necessitat de fer transbords a Maçanet, com passa ara. Diu el conseller de Territori i sostenibilitat Santi Vila, que la freqüència de pas augmentarà significativament.

Una de les novetats d’aquest contracte programa és que la Generalitat podrà exercir més control sobre la gestió de Renfe, amb la possibilitat d’imposar-li penalitzacions en cas d’incompliments contractuals.

La Generalitat, a més, tindrà la possibilitat de trencar el contracte en cas d’incompliment dels compromisos.

Per mantenir la titularitat del servei, Renfe haurà de millorar aspectes com la puntualitat, la satisfacció dels usuaris, l’accessibilitat, la comoditat dels trens o l’atenció al clients.

Ricard Font, secretari Infraestructures i mobilitat Generalitat diu que s’estarà atent al compliment dels acords, com qualsevol proveïdor de serveis.

En aquest sentit, el nou contracte incorpora l’obligació d’informar degudament als usuaris sobre la prestació del servei i de millorar la resposta en cas d’interrupció del mateix, obligant a donar un servei alternatiu per carretera quan la previsió de resolució de la incidència superi els 90 minuts.

L’acord entre Renfe i la Generalitat, a més, garanteix “l’ús prioritari del català” en la relació amb els viatgers i fixa la devolució de l’import dels bitllets quan el retard superi els quinze minuts.