radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Tardes.7Dimarts, 18:00 -19:30

i després

Informatiu VespreDimarts, 19:30-20:00
Inici » El RACC denuncia que el tram entre Tordera i Caldes de la N-II és dels que té més cost social d’Espanya

El RACC denuncia que el tram entre Tordera i Caldes de la N-II és dels que té més cost social d’Espanya

Mobilitat

1 minute

COMPARTEIX-HO
, / 533 0

 

Aquest tram de l’N-II entre l’enllaç de la C-32, a Tordera, i l’inici de l’autovia desdoblada, a Caldes de Malavella, és el segon de la xarxa de carreteres gestionades per l’Estat amb més costos d’accidentalitat per quilòmetre. Ho diu un estudi en què s’analitzen 1.350 trams de la xarxa viària estatal. Tot i aquesta realitat, el Ministeri de Foment ha descartat, de moment, desdoblar-lo des de Tordera fins a Maçanet de la Selva. En aquest tram només s’hi faran obres de millora amb un pressupost de 18 milions d’euros.

L’objectiu de l’estudi del RACC és assenyalar en el mapa els punts on potencialment s’hauria d’invertir en manteniment per aconseguir un estalvi en accidentalitat. El tram de l’N-II en seria un, ja que, si la mitjana de cost d’accidentalitat per quilòmetre entre els anys 2009 i 2011 és de 65 mil euros, en aquest punt negre, és de 520 mil entre Tordera i el límit entre Barcelona i Girona, i 400 mil euros més fins a Caldes. Lluís Puerto, responsable tècnic de la Fundació RACC, ha explicat que les inversions de manteniment i millora d’aquest tram estant més que justificats.

Diu Puerto que en aquest recorregut la inversió en manteniment és la meitat del que acaba constant en cost social (accidents, serveis emergències, bombers,…). Diu que seria molt rendible invertir en aquesta zona per reduir els accidents.

Per fer l’estudi, el RACC ha tingut en compte les dades del 2012 de la Direcció General de Trànsit, segons les quals un mort costa 1,5 milions i un ferit greu, 220 mil euros. El RACC ha sumat els morts i ferits greus per cada tram analitzat i els ha dividit pels quilòmetres del tram. Així ha elaborat una llista amb els deu trams amb un cost d’accidentalitat més elevat amb l’objectiu d’establir un criteri per tal prioritzar la inversió.