radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Desafinado
Federico Francesch
Dimecres, 00:00 -01:00

i després

De Cap a Peus
Jordi Pratsevalls
Dimecres, 09:00-13:00
Home Mobilitat Els empresaris d’Hostaleria volen que els camions continuïn passant per la NII

Els empresaris d’Hostaleria volen que els camions continuïn passant per la NII

Mobilitat

1 minute

COMPARTEIX-HO
, / 406 0

 

Els empresaris de la Federació d’Hostaleria de les comarques gironines estan en desacord amb la mesura que prohibirà el pas de camions de més de 12 tones per l’N-II de Maçanet de la Selva a la Jonquera, a partir del 2 d’abril. La Junta directiva ha enviat dues cartes exposant els motius de la seva oposició a la ministra de Foment, Ana Pastor, i al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila.

Els empresaris argumenten que els camioners són un públic potencial d’hotels i restaurants a peu de carretera i que ara, amb l’entrada en vigor de la prohibició, aquests establiments perdran clients. La federació creu que la solució per a l’N-II passa per desdoblar-la i fer-hi obres de millora.

Aquesta federació reuneix més de 1.500 empreses del sector d’arreu de la demarcació de Girona.

A la carta, els empresaris expressen que, principalment, la seva oposició a la mesura radica en el fet que creuen que els establiments a peu de carretera perdran molts clients. Els empresaris asseguren que els camioners són un “públic fidel” que ara es perdrà, en un moment en què la restauració ja ha vist caure el nombre de clients de forma considerable per la crisi. En aquest sentit, i segons dades de la federació, la restauració a les comarques gironines ha baixat entre un 30% i 50% els seus ingressos respecte el 2011.

Els empresaris exposen que són conscients dels nombrosos accidents que acumula la carretera. Ara bé, consideren que la solució a aquest problema no és fer passar els camions per l’AP-7 sinó que reivindiquen que el què cal és fer les obres compromeses de millora i desdoblament de l’N-II. A més, alerten de les “incomoditats” que suposarà per als clients de l’autopista haver de circular i compartir serveis amb major nombre de camioners “que alenteixen el trajecte”.