radiopalafolls.cat


play

Ara fem

En Xarxa
Jordi Pratsevalls
Dilluns, 13:25 -14:00

i després

PelutsDilluns, 14:03-15:00
Home Mobilitat L’Estat descarta desdoblar la NII entre Tordera i Maçanet

L’Estat descarta desdoblar la NII entre Tordera i Maçanet

Mobilitat

1 minute

COMPARTEIX-HO
, / 499 0

Fa poc més de deu dies l’Estat va admetre que s’estava “replantejant” el projecte constructiu d’aquest tram, aprovat des del 2009. Ara el ministeri de Foment ha publicat al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) un anunci on revoca la tramitació del projecte perquè, segons detalla, hi ha “nous condicionants” que el fan inviable.

 

El primer d’aquests condicionants és que una ordre del mateix ministeri estipula el un cost màxim de pressupost que ha de tenir una obra per quilòmetre. Es tracta d’una norma de desembre per garantir l’eficiència en l’execució d’obres públiques.

Segons Foment, el tram que finalment no es desdoblarà, de 9 km, té un cost de 23 milions d’€, cosa que quasi triplica aquest topall.

 

Foment també argumenta que el tram de la Nacional II entre Montgat i Tordera és, des del febrer del 2010, titularitat del Govern i, per tant, no és competència de l’Estat desdoblar-la perquè aquest tram ha quedat exclòs del catàleg de la xarxa de carreteres de l’Estat.

 

Com a alternativa, Foment “es compromet” a redactar un estudi informatiu per definir una nova que enllaci la B-40 des de Granollers cap al nord i amb l’autovia A2 a Maçanet de la Selva.

 

Així es vol donar prioritat a l’itinerari per l’interior en comptes del costaner. Aquesta alternativa, però, deixaria sense connexió amb carretera desdoblada municipis com Lloret o Blanes.

 

Contra aquesta revocació es pot interposar recurs de reposició o directament interposar un recurs contenciós-administratiu davant l’Audiència Nacional en un termini de 2 mesos.