radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Selecció Musical

i després

El despertar d'Estiu
Maria Fenoll
Diumenge, 09:00-12:00
Home Societat Estudiants de PLF construeixen un robot amb peces de Lego per participar en un concurs

Estudiants de PLF construeixen un robot amb peces de Lego per participar en un concurs

Societat

1 minute

COMPARTEIX-HO
, / 330 0

Les peces del conegut joc de construcció Lego són la base del torneig internacional Firts Lego League, en el que diferents equips han de muntar robots amb l’objectiu de ser els millors en resoldre el repte plantejat per l’organització.

Enguany l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona acull per primera vegada les proves regionals d’aquest certamen internacional aquest diumenge.

El certamen, obert a estudiants d’entre 10 i 16 anys, tindrà un centenar de participants a Girona, entre els quals 8 estudiants de l’IES de PLF.

Diumenge els estudiants hauran de demostrar que el seu robot, fet amb peces de Lego, resol millor que els altres prototips els problemes reals per a una vida més saludable. Aquest és el repte de l’organització per aquest any. Sergi Llamas, estudiant de 1r de Batxillerat, i membre de l’equip de PLF explica en què consisteix el First Lego League.

El torneig inclou també la presentació d’un projecte científic relacionat amb el robot i que s’ha d’aplicar al món de la salut.

Aquest particular campionat es duu a terme anualment des del 1998 i l’any passat hi van intervenir més de 130.000 nens i nenes de 53 països diferents. Els millors equips de cada certamen, passaran a una final nacional que es farà a Biscaia, i d’aquesta el millor robot espanyol passarà a un open europeu. La gran final mundial es realitzarà als EUA durant el mes d’abril.

Gerard Besalú, un altre dels membres de l’equip de l’institut de PLF, descriu com és el robot palafollenc i explica que el projecte científic que han treballat, és el d’un dispensador de medicaments per a gent gran.

El certamen de Girona es farà diumenge de 9 a 14h al Parc Tecnològic de Montilivi.