radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Selecció Musical

i després

De Cap a Peus
Jordi Pratsevalls
Dimarts, 09:00-13:00
Home Mobilitat La Generalitat vol reduir el temps del viatge en tren entre Mataró i BCN.

La Generalitat vol reduir el temps del viatge en tren entre Mataró i BCN.

Mobilitat

2 minute

COMPARTEIX-HO
, / 327 0

 

El govern està estudiant la possibilitat de millorar el temps d’alguns trajectes de la línia R1, concretament entre Mataró i BCN. Si ara es triga prop de tres quarts d’hora a fer el trajecte entre aquestes poblacions, la intenció és escurçar la durada perquè no se superi la mitja hora.

Aquesta reducció, però només afectaria als trens que circulen entre aquestes poblacions i no s’aplicarà als combois que circulen entre Blanes i la capital catalana.

Aquesta intenció l’ha confirmat l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, qui ha assegurat que no es poden recuperar els trens semidirectes, com hi havia abans, perquè la freqüència de pas d’ara faria que de seguida s’enganxessin l’un amb l’altre.

Descartats els trens semidirectes, i la construcció d’una tercera via, la idea que pren més força és la de muntar trens especials que no parin a tot arreu i que només s’aturin de forma intermitent: una parada sí, l’altre no, i així fins arribar a Barcelona.

La iniciativa reneix després que el gener del 2009 l’empresa ferroviària decidís suprimir els últims trens semidirectes que aleshores no paraven ni a les dues estacions de Montgat ni a la de Cabrera de Mar. Tot i que encara no hi ha cap data per posar-los en funcionament, l’alcalde de Mataró confia que la Generalitat trobarà la millor solució per avançar en la millora de la velocitat comercial de la línia R1.

De fet, la proposta forma part de la llarga llista de mesures per potenciar el transport públic que s’han de tirar endavant dins l’acord de mobilitat que va aprovar el Consell Comarcal del Maresme el març i que casaria amb un dels objectius de Rodalies, que no és altre que guanyar més usuaris del tren que ara agafen el cotxe privat per anar a la capital catalana i atendre una demanda ciutadana latent que demana que els trajectes no siguin tan llargs.

El Punt