radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Selecció Musical

i després

d'Gorra
Ràdio Palafolls
Dimarts, 10:00-13:00
Home Comarcal El nou vial que ha de substituir la N2 encara no està definit a la zona de l’Alt Maresme.

El nou vial que ha de substituir la N2 encara no està definit a la zona de l’Alt Maresme.

COMPARTEIX-HO
, / 399 0

Els governs català i central van acordar ahir el traspàs de la N2 per convertir-la en una via intermunicipal. El govern català després haurà de crear un nou vial que substitueixi l’actual carretera.

D’entrada tot indica que aquesta nova carretera seguirà el mateix recorregut que l’autopista del Maresme, la C32, fins enllaçar-la amb el desdoblament de la N2 a Tordera.

Ara bé, segons el disseny presentat pel Ministeri de Foment, a principis del 2006, es plantegen diferents opcions, algunes de les quals té afectacions a St. Genís de PLF.

Entre Montgat i Pineda es plantejava un únic corredor al costat de l’autopista, i des d’aquest municipi, als sis últims quilòmetres del recorregut, es proposaven diferents alternatives: continuar per l’autopista, per una zona molt abrupta que faria necessària la construcció de túnels a St Genís, separar els traçats en aquesta part final però mantenint una carretera de doble carril per l’interior o bé creuar la N-II (per Santa Susanna) per anar a buscar les zones més planes de la costa, molt a prop del litoral, i enllaçar després amb la actual N-II fins a Palafolls a l’alçada de Malgrat.

Alguna d’aquestes opcions afecten directament a St Genís de PLF. El president de l’Associació de veïns de St Genís, Jordi Ballbé assegura que l’opció més correcte en aquests cas seria la gratuïtat de l’autopista, però que si s’ha de fer una carretera nova, hauria de seguir l’autopista fins al final i no crear ramals a la zona de St Genís. Creu que aquestes opcions són traçades des de Madrid amb un desconeixament molt gran.

El CCM, satisfet pel traspas ha demanat un estudi per saber com es pot fer aquesta nova via al seu tram final a la zona de l’Alt Maresme. El president del CCM, Josep Jo, assegura que ara es treballa en aquests sentit i buscant el màxim consens.

La intenció plantejada ahir pel departament de Política Territorial és construir aquesta nova via en part pels laterals de l’autopista de peatge, però en els trams en què no sigui possible per problemes mediambientals, s’haurà de consensuar un altre traçat.