radiopalafolls.cat


play

Ara fem

Selecció Musical

i després

De Cap a Peus
Jordi Pratsevalls
Dilluns, 09:00-13:00
Home General Malgrat estudia fer un centre de salut, a l’estil balneari, per revitalitzar l’oferta turística de la població

Malgrat estudia fer un centre de salut, a l’estil balneari, per revitalitzar l’oferta turística de la població

General

1 minute

COMPARTEIX-HO
, / 874 0

Malgrat ha presentar ahir un pla de dinamització del turisme i el comerç que preveu augmentar la despesa dels visitants un 5% en un termini de quatre anys. Segons el pla, cal desestacionalitzar el turisme, augmentant el nombre de turistes a l’hivern, i crear una oferta alternativa al sol i platja. Una de les actuacions podria ser la instal·lació d’un centre de salut i bellesa. L’alcaldessa, Conxita Campoy, ha explicat que el turisme de salut és una de les alternatives que millor funcionen arreu i que, tot i que no hi ha cap projecte sobre la taula, ‘la proposta existeix’ i treballant-la potser es podria aconseguir en un termini de ‘tres, quatre o cinc anys’. El pla, però és molt més extens i no veu imprescindible aquesta infraestructura.

L’atractiu de les platges de Malgrat de Mar necessiten altres pilars per fer del municipi un pol d’atracció més important. Segons un pla de dinamització del sector, l’enfortiment del comerç local, l’aprofitament de l’acreditació com a destinació turística familiar o la creació de nous productes, com el turisme de congressos o el de salut serien bons complements. En definitiva, durant els propers quatre anys es preveu augmentar el nombre de visitants un 4% i el nivell de despesa un 5%. També s’observa la millora de la categoria dels establiments o la generació de llocs de treball. Actualment Malgrat de Mar rep 270.000 turistes cada any, que generen un impacte de 173 milions d’euros al municipi. Aquestes dades responen a un model turístic centrat en el lideratge de costos, oferint uns dels preus més baixos del mercat, que segons el nou pla de dinamització, hauria de canviar cap a un model basat en la diferenciació i la segmentació de l’oferta turística. En total hi ha previstes més d’un centenar d’accions que es començaran a desenvolupar a partir de la creació de les comissions de treball, en un parell de mesos.

Deixa un comentari

Your email address will not be published.